Urząd Miejski w Izbicy Kujawskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gminy Izbica Kujawska www.izbicakuj.pl
- Data publikacji strony internetowej: 26.03.2018r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22.12.2020r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Mogą zdarzyć się sytuacje, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- – Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących;
- – pliki nie są dostępne cyfrowo;
- – brak odpowiedniej struktury dla artykułów;
- – obrazy nie posiadają tekstu alternatywnego;
- – zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo przed 22.12.2020 r.
- – brak dostępu do treści za pomocą skrótów klawiatury.
Wyłączenia
- -mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- – filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 12.08.2020r.
- Przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności dokonano dnia 30.03.2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Adres: Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
- E-mail urząd@izbicakuj.pl
- Telefon: 54 2865009
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba odpowiedzialna jest Magdalena Bolewska, e-mail: magda.bolewska@izbicakuj.pl, Telefon: 54 2865009. W taki sam sposób można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Izbicy Kujawskiej
- Adres: Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
- E-mail urząd@izbicakuj.pl
- Telefon: 54 2865009
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Toalety dla osób niepełnosprawnych nie są przystosowane.
Obok budynku Urzędu Miejskiego wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W przypadku piętra brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Pracownicy referatów prowadzą obsługę klienta niepełnosprawnego na korytarzu parteru budynku.
Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej – rok 2022
Urząd Miejski w Izbicy Kujawskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gminy Izbica Kujawska www.izbicakuj.pl
-
Data publikacji strony internetowej: 26.03.2018r.
-
Data ostatniej istotnej aktualizacji: grudzień 2021 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Mogą zdarzyć się sytuacje, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
-
– Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących;
-
– pliki nie są dostępne cyfrowo;
-
– obrazy nie posiadają tekstu alternatywnego;
-
– zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo przed 22.12.2020 r.
Wyłączenia
-
– mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
-
– filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
-
Deklarację sporządzono dnia: 30 marca 2022r.
-
Przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności dokonano dnia 30.03.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
-
Adres: Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
-
E-mail urząd@izbicakuj.pl
-
Telefon: 54 2865009
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba odpowiedzialna jest Magdalena Bolewska, e-mail: magda.bolewska@izbicakuj.pl, Telefon: 54 2865009. W taki sam sposób można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
-
Organ nadzorujący: Burmistrz Izbicy Kujawskiej
-
Adres: Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
-
E-mail urząd@izbicakuj.pl
-
Telefon: 54 2865009
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Toalety dla osób niepełnosprawnych nie są przystosowane.
Obok budynku Urzędu Miejskiego wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W przypadku piętra brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Pracownicy referatów prowadzą obsługę klienta niepełnosprawnego na korytarzu parteru budynku.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI
W URZĘDZIE MIEJSKIM W IZBICY KUJAWSKIEJ
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA ROK 2022
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062, z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działań |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Zmiana na stanowisku koordynatora ds. dostępności | W związku z długotrwałą nieobecnością dotychczasowego koordynatora ds. dostępności należy wyznaczyć nowego | Do 31.03.2022r. | |
2. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | Koordynator ds. dostępności | Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia Burmistrzowi Izbicy Kujawskiej, następnie przekazanie go Wojewodzie Kujawsko-Pomorskiemu. Opublikowanie raportu na stronie BIP Urzędu Miejskiego | Do 31.03.2022r. |
3. |
Zakup schodołaza
|
Gminna Komisja ds. Rozwiązywania problemów Alkoholowych i narkomanii | Współpraca M-GOPS z Fundacją , pokrycie kosztów zakupu z budżetu GKRPA | I kwartał 2022r. |
4. |
Wdrożenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego | Inspektor ds.p.poz. | Zlecenie opracowania i wdrożenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, przeszkolenie pracowników | III kwartał |
5. | Złożenie wniosku grantowego w ramach projektu pn. ”Dostępny Samorząd-granty”
Wyposażenie budynku:
|
Inspektor ds. promocji i rozwoju gminy | Wysłanie wniosku o grant w ramach przedsięwzięcia realizowanego przez PFRON w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Działanie 2.18 wysokiej jakości usługi administracyjne.
Po zatwierdzeniu wniosku i przyznaniu środków nastapi wykonanie zaplanowanych działań |
Do 22.04.2022r. |
6. | Mobilna obsługa klientów niepełnosprawnych | Pracownicy urzędu | Zgłoszenie potrzeby obsługi osoby niepełnosprawnej do urzędu w sposób dostępny dla osoby niepełnosprawnej. Załatwienie sprawy urzędowej w miejscu przebywania osoby. | Realizacja w całym okresie działania |
7. | Analiza stanu obiektu Urzędu Miejskiego pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy | Koordynator ds. dostępności | Przegląd stanu budynku Urzędu Miejskiego wraz ze wskazaniem działań, które będą musiały zostać wykonane, aby spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wynikające z przepisów art. 6 ustawy | Realizacja w całym okresie działania |
8. | Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz udostępnienie adresów stron internetowych do instytucji realizujących pośrednio zadania wynikające z ustawy | Koordynator ds. dostępności |
|
Realizacja w całym okresie działania |
Opracował:
Mirosław Matusiak
Zatwierdził:
Burmistrz Izbicy Kujawskiej
Marek Dorabiała